Comunicat de la Plataforma en Defensa de l’Educació Pública del Poblenou

El passat dilluns dia 21/12/15, la Plataforma en Defensa de l’Educació Pública del Poblenou va ser convidada a assistir al Consell d’Educació del Districte, amb la presència d’una representació del Consorci d’Ensenyament de Barcelona i l’inspector de la zona 26 del Departament d’Ensenyament.

Davant de les incerteses i preocupació existents al barri davant de la nova situació d’adscripció única de les 10 escoles de la zona 26 amb els 4 instituts de la mateixa (4 Cantons, Front Marítim, Icària i Maria Espinalt),el Consorci GARANTEIX que totes les famílies que col·loquin els 4 instituts com a 4 primeres opcions (en l’ordre que considerin oportú) en la pre-inscripció obtindran plaça en un d’aquests instituts, no podent quedar-s’hi fora ningú de la zona que ho hagi omplert d’aquesta manera.

El Consorci defensa l’adscripció única com a forma d’assegurar que tot l’alumnat de primària que passa a secundària a la zona 26 tindrà plaça assegurada a la zona, davant la possibilitat de que, en la situació actual d’escoles amb adscripcions a instituts determinats, en algun moment es podria donar la situació de que hi hagi famílies es quedin fora de la zona.

La Plataforma ha demanat, i el Consell d’Educació del Districte ho ha proposat en dates de gener, un acte obert per tal de que s’expliqui clarament això a totes les famílies del barri que estiguin interessades.

D’altra banda, el Consell del Districte també s’ha compromès a elevar al Parlament la petició de que el sistema de puntuacions es revisi, per tal que s’estudiïn variacions respecte de la situació de fills/es únics/ques i bessons/es.

PLATAFORMA-logo

enero 16, 2016